Sok od bagrema

Moja draga Neg me je pozvala da se pridružim njenim Cakama dobrog kuvanja sa nekim svojim receptom, danima obećava mojim FB i tviter drugaricama recepte za sok od zove i bagrema, kao i za još neke sokove od samoniklog bilja, pa me evo konačno večeras sa mirisom bagrema i sećanjima na detinjstvo…

“Ne lomite mi bagrenje, bez njih će me vetrovi oduvati…”

A može i ona:

“Kad mi pišeš mila mati o svemu mi piši
Pošalji mi stručak cveta sa našeg bagrema…”

Sami odlučite, koja vam se pesma više sviđa. Za sok od bagrema, sigurna sam da će vam se dopasti, a nije ni težak za spremanje.

Potrebno vam je:

  • cvet bagrema (količina po izboru)
  • voda ( da se potopi očišćen cvet)
  • šećer (300 gr na svaki litar vode)
  • limuntus – 1 kesica
  • limun – 1 kom
  • dve sposobne muške ruke da bagrem naberu ( drvo je visoko i bode )

Cvet treba brati kad je sunčan dan, bar dva-tri dana posle kiše. Najbolje je neposredno pre otvaranja. Ja ga nisam prala pošto je ubran u relativno čistom okruženju, samo sam ga očistila od zelenih delova i stavila u lonac.

Naliti prokuvanom mlakom vodom da prekrije cvet. Poklopiti i ostaviti da odstoji 24h na hladnom mestu.

Procediti i na svaki litar vode dodati 300 gr šećera. Dodati kesicu limuntusa i jedan dobro opran limun nasečen na kolutove. Zagrevati da se šećer otopi ali da ne provri.

Prohladiti i sipati u flaše. Ja ne dodajem nikakav konzervans tako da ga čuvam u zamrzivaču.

Dobićete osvežavajući sirup koji možete da razblažite po želji običnom ili mineralnom vodom.

Prijatno!

13249324_10204770080811867_2044957354_n

Otkriću vam jednu tajnu… Kad se već mučite i berete cvet bagrema, naberite malo više… Divan je pohovan i uz slana i uz slatka jela… Ali, o tome drugi put…

 

 

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.