Džem od jagoda

Proleće se bliži kraju, a sa njim i sezona jagoda. Na sreću, još uvek ih ima, tako da nije kasno da sa vama podelim način kako da ih sačuvate za zimu.

SDC10951

Ove godine sam se opredilila za recepte bez šećera, tako da se možete odlučiti za jedan od dva načina na koji sam ih ja spremila.

Prvi je sa medom i limunom, a drugi sa stevijom.

1. način

Potrebno vam je:

  • 1 kg jagoda
  • 2 kašike soka od limuna
  • 2 kašike meda

Jagode sam oprala, očistila i usitnila u secku.

SDC10954

Sipala u šerpu, kuvala oko 45 minuta. Pred kraj kuvanja, dodala sam limun i med. Kuvala još nekoliko minuta, pa skolnila sa ringle i skinula penu.

Zatim sam sipala u sterilsane tegle, zatvorila i prevrnula na poklopac. Dovoljno je tako da odstoje oko 5 minuta pa ih vratiti u normalan položaj. Kada se dobro ohlade, treba ih staviti u frižider, pošto nisam sigurna koliko mogu da stoje, jer u ovom džemu nema šećera koji obično služi za konzerviranje.

2. način

Potrebno vam je:

  • 1 kg jagoda
  • 3 kašike stevije u prahu

Jagode oprati, očistiti i usitniti u secku. Dodati steviju i promešati. Kuvati oko 45 minuta. Dalji postupak kao u gornjem receptu.

Prijatno!

SDC10960

 

