Američke palačinke

DSC_0176

Jednom prilikom, želeći da me obraduje, moj mlađi sin mi je kupio “Hrono start” koji je napisala Ana Ćubela kao i brojne kesice sa začinima.  Zna koliko volim da spremam, a uz to se trudim da sve to bude i zdravo.

Nisam na hrono ishani, ali se pridržavam onoga što mi odgovara, mada, primećujem da se postepeno sve više navikavam. Hrono doručci su odlični i iskreno uživam u njima tako da ću sve Anine recepte sigurno isprobati.

Prvi recept u knjizi su upravo Američke palačinke od ražanog brašna i Anin recept možete pogledati ovde. Prvi put sam ih napravila po tom receptu, ali svaki sledeći put sam prilagođavala sastojcima koje imam u kuhinji.

Potrebno vam je:

  • 130-150 gr brašna po želji (ražano, ovseno, ječmeno…), može i mešavina
  • 1 kafena kašičica praška za pecivo
  • pola kašičice morske soli, može i manje
  • jedno jaje
  • 250-300 ml kisele vode
  • 1 puna kašika rastopljenog putera (može i maslinovo ulje)

U jednoj posudi pomešajte suve sastojke (brašno po izboru, prašak za pecivo, so). U drugoj posudi polako umutite jaje i dodajte kiselu vodu. Zavisno od brašna odredite količinu vode, smesa za američke palačinke je uvek gušća nego za obične. Uvek je bolje staviti manje vode, pa razrediti ako je potrebno. Gušću smesu je i lakše razmutiti da nema grudvica. Rastopiti puter i lagano promešati (može i sa kašikom maslinovog ulja u nedostatku putera).

Po kašiku smese sipati na zagrejan tiganj, i na umerenoj temperaturi peći po nekoliko minuta sa svake strane.

Služiti uz suhomesnato ili neku domaću paštetu, mada, ja lično, volim sa kajmakom.

Prijatno!

Leave a Reply

