Još jedan integralni hleb

IMG_0164 IMG_0165

Ni sama više ne znam koliko imam zapisanih recepata za razne vrste hleba i peciva. Neki su isprobani i potvrđeni, neki tek čekaju na red. Na prvi pogled, nema tu šta mnogo da se menja, neko bi rekao hleb je hleb, ali nije tako. Taj fini odnos sastojaka koji su pomešani u svakom ponaosob, daju mu onaj specifični ukus po kome ga pamtimo. Svakome je dobro poznat onaj divni miris tek izvadjenog hleba iz rerne. Nije potrebno puno vremena, a rezultat je neuporediv sa hlebovima kupljenim u prodavnici.

Pustite mašti na volju i ne možete pogrešiti.

Ovaj put sam zamesila hleb od sledećih sastojaka:

  • 200 gr speltinog brašna
  • 200 gr ovsenog brašna
  • 1 kašika maslinovog ulja
  • 1 kašika mlevenog lanenog semena
  • 1 kafena kašičica soli
  • 1 kafena kašičica suvog kvasca
  • 3 dl vode

Pomešala sam prvo obe vrste brašna sa lanenim semenom i suvim kvascem, dodala so, ulje i mlaku vodu. Dobila sam pomalo lepljivo testo. Poklopila sam vanglu i ostavila da nadođe preko noći.

Ujutru sam blago nauljenim rukama malo premesila testo i stavila u pleh za hleb obložen sa papirom za pečenje. Zasekla sam nožem na par mesta. Pokrila krpom i ostavila da nadođe još malo.

Pekla sam oko pola sata na 200 stepeni. Izvadila iz rerne i umotala u krpu dok se malo prohladi.

Ovaj put sam ga služila uz riblju paštetu koju često pravim od kada sam recept pronašla na blogu Šta se kuva? kod moje drage Danijele. Ako niste ljubitelj ribe, možete ga jesti uz paštetu od džigerice ili urnebes salatu.

Koji god namaz da odaberete, obavezno dodajte domaće kiselo mleko. Ovakav doručak daće vam energije za ceo dan, a sigurno će vas podsetiti i na neke već pomalo zaboravljene mirise iz bakine kuhinje.

IMG_0167 IMG_0174

IMG_0177 IMG_0170

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.