Ajvar

Još uvek ima paprike na pijacama pa mislim da nije kasno da napišem recept po kojem ja godinama spremam ajvar. Neko će reći da je jednostavnije kupiti, ali ja volim kad se dvorištem i kućom širi miris pečene paprike…

Da se razumemo, ne spremam ja neke velike količine, ali volim da se u kući za praznike i neke naše svečanosti na stolu nađe po neka teglica domaćeg ajvara.

Ja pod pojmom “ajvar” podrazumevam isključivo onaj spremljen od pečene paprike, mlevene, bez drugog povrća. Kada nešto drugo dodam to su za mene salate, manje ili više ukusne, ali salate.

Odlične recepte za ajvar možete naći kod Negoslave, ukcajte samo Recept za savršen ajvar ili uđite preko ovog linka. Moj recept je sličan onom njenom u odeljku mleveni ajvar, količine su malo drugačije ali to je to.

Potrebno vam je:

  • 10 kg crvenih mesnatih paprika
  • 1 dl maslinovog ulja (može i obično)
  • 0,5 dl balzamiko sirćeta
  • 1 kašika šećera
  • 2 kašike soli

Ja obično spremam ajvar vikendom. U subotu ujutru ispečem papriku, najčešće na nekom plehu ili tanjirači, a ređe na električnom roštilju, mada je na njemu brže.

U duboku šerpu stavim najlon kesu i ređam paprike. Svaki sloj malo posolim. Umotam u kesu i pokrijem. ostavim da stoji do popodne. Tada očistim papriku i stavim u onaj mrežasti džak koji okačim o neku granu da se dobro ocedi preko noći. Što se bolje ocedi, to će se sutradan brže upržiti.

Sutradan papriku sameljem (na vodenici za meso, ali na sitniju rešetku), sipam u veliku šerpu, dodam ulje, sirće, šećer i so i pržim.

Gotov je kada u šerpi na dnu ostane trag.

Tada sipam u zagrejane, dobro oprane tegle. Napunim ih do vrha i prvrnem na poklopac. Tako ostavim oko pola sata, nakon toga sakrijem u ostavu.

3 Comments Add yours

  1. Negoslava says:

    E, samo mi nije jasno… neočišćene paprike soliš?
    I da… hvala za pominjanje.

    Liked by 1 person

    1. Da, to sam negde pročitala, kako ih slažem, tako ih malo posolim, onako, između prstiju, da se lakše oljušte, i, čini mi se, na kraju bude ukusnije… Nekako so uđe u njih. I dodam još malo kad pržim, ali ne preterano.

      Liked by 1 person

    2. Sledeće godine ću da probam onaj tvoj ajvar od cepkanih paprika, tako još nisam pravila. Za ovu godinu dosta.

      Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.