Džem od smokava

Rođena sam u septembru. Možda je to razlog zašto volim jesen. Dani su i dalje topli, sunčani, pijace pune povrća i voća… Za svakog po nešto. Za mene sve. Mirsni plodovi mame da se kupe, ili, ako imate sreće, da se uberu. Jesen je vreme kad ove divote treba nekako i sačuvati za hladne i duge zimske dane i noći, kada priroda nije tako velikodušna kao sad. I zato se oduprite želji da voćkice pojedete sve i odmah, što je priznajem, jako teško.

Jednog sunčanog septembarskog dana, nabrala sam smokve i bila u velikoj dilemi šta sa njima uraditi.

Na instagramu je moja draga Danijela Sta se kuva objavila fotografije i recept za pekmez od smokava, i ove slikice su bile tako primamljive da su uklonile svaku dilemu – smokve idu u džem. Uz sliku ona je objavila i recept, tako da sam ga malo prilagodila sebi, pa su smokve završile u šerpi.

Potrebno vam je:

  • 1,2 kg smokava
  • 200 gr šećera
  • sok jednog limuna

Priprema:

Smokve oprati i očistiti od peteljki. Iseći na četvrtine. Posuti šećerom. Staviti da se kuva na srednjoj temperaturi (ja kuvam na 4 od 6 podeljaka). Mešati da ne zagori. Pred kraj kuvanja, kada ste zadovoljni gustinom, dodati sok jednog limuna. Još malo promešati.

Sipati u sterilizovane tegle, dobro zatvoriti i prevrnuti na poklopac. Držati prevrnuto 15ak minuta, ne mora duže.

Jednostavno, zar ne?

Ono što je teže, to je kako ih sačuvati do zime, a ne pojesti?

Javite ako isprobate… Prijatno!

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.