Slane štanglice i pogačice

IMG_0199

Svaka domaćica ima neki svoj recept za slane grickalice, i svi su oni manje-više slični. Nema tu mnogo šta da se menja. Podeliću sa vama recept po kome ih ja najčešće spremam, tako ih je pravila još moja baka, i verovatno mi je zato draži od mnogih drugih koje sam probala.

Bake godinama više nema, ali svaki put kad napravim ove štanglice, vratim se u sećanju u detinjstvo, setim se njenog osmeha i nežnosti i bude mi toplo oko srca…

Za testo vam je potrebno:

  • 250 gr putera
  • 1 jaje
  • 250 gr starog sira
  • 6 kašika mleka
  • 1 kafena kašičica soli (ne mora ako je sir slan)
  • 350 gr brašna + 50 gr za posipanje
  • 1/2 praška za pecivo

I još:

  • 1 umućeno jaje (za premazivanje)
  • semenke po želji (kim, susam, mak, može i origano)

Izmešati brašno sa praškom za pecivo. Izdrobiti puter i izmešati ga sa brašnom. Mnogo se lepše izmeša rukama nego varjačom. Dodati jaje , izgnječen sir i mleko. Zamesiti glatko testo.

IMG_0195

Razvući ga u koru debljine 1cm (može i nešto tanju, pošto lepo narastu). Seći oblike po želji. Sada uglavnom pravim štanglice i pogačice, ali možete oblik koji volite.

Veliki pleh obložite papirom za pečenje i poredjajte štanglice.

IMG_0196

Premažite umućenim jajetom i pospite semenkama po želji.

IMG_0197

 

Peći na 180 stepeni oko 15 minuta.

IMG_0198

Služiti uz jogurt ili pivo.

IMG_0201

Prijatno!

 

2 Comments Add yours

  1. Odbrojavanje says:

    Jedne od omiljenih i klincima i matorcima 🙂 I ja ih slično pravim, odlične su!

    Liked by 1 person

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.