Lenja pita s jabukama

IMG_1054

Probala sam ni sama ne znam koliko recepata za lenju pitu, ali ni jedan nam se nije svideo kao ovaj koji sa sobom nosi davno zaboravljeni ukus našeg detinjstva.

Nije ništa posebno u samom receptu, krajnje je jednostavan i upravo po tome poseban.

Moja baka je ovako spremala i nije bilo greške.

Za testo vam je potrebno:

  • 250 gr masti
  • 1 celo jaje
  • 2 žumanca ( ovako je po receptu, ja nisam htela da odvajam belanca pa sam stavila dva cela jajeta, i u redu je, vi kako želite )
  • 4 kašike šećera
  • 1 mala šoljica mleka ( pošto sad pijemo iz većih šoljica, pola šoljice )
  • 1 kesica praška za pecivo
  • 1 kesica vanilin šećera
  • 500 g brašna

Umutiti mast, dodati jaja, šećer, vanil šećer i mleko. Dodati brašno i prašak za pecivo. Zamesiti glatko testo.

Ponekad je teško razvući glatko testo, da ne puca, ali ne uzbuđujte se, može da se stavi u pleh i iz delova, malo pređete čašom ili malom oklagijom i sve se to lepo spoji. U stvari, testo treba ostaviti da malo odstoji, ali ja uvek žurim, pa ovu fazu preskočim.

Za fil:

  • 1-1,5 kg kiselih jabuka
  • par kašika šećera ( ne više od 100 gr, tj. 4 kašike)
  • cimet po ukusu

I ovde sam promenila recept. Trebalo bi malo prodinstati jabuke, ali ja ih samo narendam na krupno rende direktno na testo i pospem sa šećerom.

Testo podeliti na dva dela.

Podmazati tepsiju mašću, posuti sa malo brašna i staviti razvučenu prvu polovinu testa. Preko rasporediti izrendane jabuke, posuti šećerom i cimetom. Prekriti drugom polovinom testa. Gornju koru izbockati viljuškom.

Moja tepsija je dimenzija 40 x 25 cm.

Peći oko 40 minuta na 200 stepeni.

Kada se prohladi seći na veće kocke i posuti šećerom u prahu.

Prijatno!

 

3 thoughts on “Lenja pita s jabukama

Leave a Reply

