Orasnice

IMG_0844

Kad god pravim vanilice, ostanu mi belanca, tako da orasnice uvek slede za njima. A volim ih. Mnogo.

Za mene su one jedan od najlepših kolača, ako ne i najlepši. Uvek sam ih volela, još kao dete. Dugo vremena se nisam usuđivala da ih spremam plašeći se da mi neće uspeti. A kada su mi jednom uspele, postale su inventar svake svečanosti.

Volim i varijantu od lešnika, samo njih pravim okruglaste, sa celim lešnikom odozgo.

Savršeno se uklapaju sa crnim vinom.

Za orasnice vam je potrebno:

  • 2 belanca
  • 100 gr šećera
  • 200 gr mlevenih oraha + 100 gr sitno iseckanih (u koje se uvaljalju orasnice)

Priprema:

Umutiti belanca sa šećerom, pa kuvati na pari 10-15 minuta. Voditi samo računa da voda ne dodiruje šerpu u kojoj se kuva. Desilo mi se par puta da zaboravim da skuvam belanca (ne pitajte kako i zašto) i verujte mi, ni tako ništa nije falilo. Niko nije primetio razliku.

Skloniti sa pare i dodati mlevene orahe. Promešati. Vlažnim rukama praviti kiflice ( ili neki drugi oblik) i uvaljati u seckane orahe.

Rernu zagrejati na 150 stepeni, ubaciti orasnice i smanjiti temperaturu na 100 stepeni. Sušiti 30-40 minuta. Vodite računa da se one još malo dosuše na vazduhu tako da ne treba preterati sa sušenjem.

Od ove količine ja napravim 16 orasnica.

Služiti uz osmeh i crno vino.

Prijatno!

IMG_0844 IMG_0847 IMG_0848

 

Leave a Reply

