Vanilice (sa orasima)

Dugo nisam pisala ništa… Tri meseca, možda i duže. Lakše je bilo pisati o hrani dok sam bila kući i po ceo dan smišljala šta da spremam… Slatko, slano, kiselo, ljuto… Pa opet. I sad spremam, nije da baš ne jedemo ništa, ali uglavnom su tu proverene dobro znane varijante, lake za podgrevanje. Ručkove sad kuvam nedeljom za celu narednu nedelju.

Lakše bi mi bilo pričati o kreditima ili kreditnim karticama, ali o tome neki drugi put.

Razmišljah o čemu večeras da vam pišem. Puno recepata čeka na red za pisanje, a vremena je tako malo.

Pošto su vanilice proglašene za najbolji sitni kolač, evo i mog skromnog doprinosa. Ovako ih je pravila moja baka, pa majka, sad i ja. Vanilice su prvi kolač koji sam naučila da spremam. Sećam se kao da je bilo pre par godina, a prošlo je više od trideset. I bilo je pred Novu godinu, baš kao i sad. I sad osećam njihov miris… Sutra ću ih praviti opet.

Za vanilice vam je potrebno:

  • 250 gr masti
  • 7 kašika šećera
  • 1 jaje
  • 2 žumanca ( belanca sačuvam za orasnice )
  • 150 gr mlevenih oraha
  • oko 1/2 kg mekog brašna
  • šećer u prahu u koji dodam samleven vanil šećer
  • džem za spajanje ( ja najvuše volim od jagode, vi možete po izboru )

Priprema:

Penasto umutiti mast, sa šećerom, dodati jaje i žumanca, pa mutiti još malo. Dodati mlevene orahe i brašno, pa zamesiti glatko testo. Razvući oklagijom na željenu debljinu i vaditi modlicom. Ja ih pravim sa najmanjom mogućom, pa ih zato malo tanje razvučem da ne budu predebele.

Pleh obložiti papirom, poređati i peći na 180 stepeni 10-15 minuta. Vodite računa da ostanu bele.

Još dok su tople spajajte džemom i uvaljajte u prah šećer.

Probajte da ne jedete dok se ne ohlade.

Prijatno!

 

One thought on “Vanilice (sa orasima)

  1. Pingback: Orasnice | Marijelin Svet

Leave a Reply

