Kačamak

IMG_0013

Negde je već zahladnelo, negde će tek, ali hladni dani neminovno stižu. Lepo je hladna i sumorna jutra ugrejati toplim kačamakom. Ja sam ga, s vremena na vreme spremala i po vrućini, da me mine želja, ali problem bude u tome što ga volim vrelog, a jesti vrelo na +40 stepeni… Ne pitajte.

Potrebno vam je:

  • 1 litar vode
  • 1 kašika soli
  • 300 gr belog kukuruznog brašna
  • kravlji sir (ja volim stari, ali može po želji)
  • svinjska mast
  • slanina ili čvarci (opciono)
  • hladno mleko (opciono)

Priprema:

Sipati vodu u dublju šerpu i staviti da se kuva. Kada voda provri dodati so, smanjiti temperaturu kuvanja  i sipati brašno neprestano  mešajući varjačom (ili mutilicom, čini mi se da je bolje). Kuvati oko 30 minuta, ili dok ne ostane trag po dnu kada povučete varjačom.

U posebnoj šerpici istopiti kašiku masti i vrelom mašću preliti kačamak. Lagano promešati. Možete i malo propržiti čvarke ili slaninu na masti pa sa tim preliti. Ko voli, može i da proprži sitno sečen crni luk sa slaninom… Mogućnosti su neograničene, a kačamak odličan. Može i da se prelije hladnim mlekom ako ne volite masno.

Meni je omiljena varijanta da izgnječim u tanjiru onaj stari sir, gore spomenut, veliku krišku, preko sipam kačamak, pa promešam i jedem odmah.

Dobro, ponekad pospem i čvarcima, ali samo ponekad.

Prijatno!

IMG_0012 (2)

 

One thought on “Kačamak

Leave a Reply

