Sataraš

IMG_0448

Sataraš je jelo sa ukusom i mirisom nostalgije. U nama budi sećanje na detinjstvo i maminu ili bakinu kuhinju.Leto je vreme kada ga treba spremati, jer je povrće pojeftinilo, a i miris prženja sa lako izluftira. Verujte, meni je ovo značajna stavka, jer iako imam jak aspirator, miris prženja se uvek uvuče svuda po kući…

To je jelo za koje skoro svi znaju, ali nije na odmet da se podsetimo. U šali, ponekad kažem da je to pržena srpska salata. Deca ga, najčešće, ne vole, ali, kako godine prolaze, svi ga zavolimo. Probala sam i da ga ispečem u rerni, ukusno je i jednostavnije, ali količina bude znatno manja u odnosu na prženi.

Postoji više varijanti, ali sve su, uglavnom, slične. ovde ću napisati klasičnu verziju, po receptu moje bake, mada ja ponekad dodam i neizbežne tikvice ili plavi patlidžan, mada momci najviše vole ovaj starinski.

Za 4 odrasle osobe vam je potrebno:

  • 2 kg paradajza
  • 2 kg paprike ( ja najviše volim kad pomešam crvenu, zelenu i žutu, vi možete po svom izboru)
  • 1 kom ljute papričice
  • 1 kg crnog luka
  • 2 čena belog luka
  • 2 jaja
  • oko 1 dl ulja (suncokretovo ili maslinovo, po izboru, pošto se dugo prži, ja ne koristim maslinovo) ili 100 gr masti
  • peršun, so, biber…

Priprema:

Uzeti dublju šerpu i zagrejati ulje (ili mast) i na njemu propržiti luk isečen na krupnije režnjeve. Kad postane staklast dodati iseckanu papriku. Nastaviti sa prženjem, dok paprika ne omekša, otprilike oko pola sata. Morate biti u blizini i mešati povremeno.

Zatim dodati paradajz iseckan na sitnije komade. Pržiti uz mešanje još pola sata.

Dodati sitno iseckan beli luk (ja ga uvek dodajem pred kraj kuvanja) i začiniti po želji.

Umutiti dva jajeta i upržiti zajedno sa povrćem još desetak minuta.

Može da se služi i toplo i hladno. najlepše uz stari sir.

Prijatno!

IMG_0445

 

 

 

 

Leave a Reply

