Još jedan kolač sa višnjama

IMG_0437

 

Mislim da nema domaćice koja nije pravila ovaj kolač u nekoj svojoj varijanti.  Ovo je samo jedna od mnogih. Manje-više sve su slične. Da se ne lažemo, nema tu neke velike mudrosti. Sve zavisi od toga šta trenutno imamo u frižideru… Često ga pravim u letnjim danima, samo menjam voće, kako koje stiže.

U svakom slučaju u kolač ide brašno (može i deo da se stavi integralnog, probala sam), šećer, ulje, jaja, prašak za pecivo i jogurt ili mleko, kao i voće po izboru. U stvari, ovaj kolač bude kao neka slatka projara… Brz, jednostavan, jeftin, ne može da ne uspe. Verzije se razlikuju u količinama sastojaka, i da li se meri šoljama ili kašikama. Neko voli da bude masniji, neko vlažniji, a ja volim sa što više voća, i iskreno, koliko god da stavim, uvek mi, nekako bude nedovoljno.

Danima već čitam po raznim grupama i forumima prepirke oko toga ko je neki recept prepisao i odakle… Smatram da je to bespotrebno rasipanje energije, jer tvrdim da je sve, ili skoro sve, što napravimo još neko negde napravio. Svi mi imamo neke sveščice ili cele kuvare od naših baba, majki po kojima spremamo na isti način ili uz neznatne izmene. I krajnje je besmisleno da te recepte neko sad pripisuje sebi. Dalje, često pročitamo neke recepte na internetu ili u nekom kuvaru, zapamtimo deo, deo napravimo po sećanju ili shodno finansijskim prilikama… Zaista mi ne pada na pamet da za sve što napravim i napišem proveravam da li je neko napisao nešto slično.

Na blogu pišem recepte onako kako ih sama spremam, svaki je lično isproban i proveren, i to potvrđujem i pratećim slikama. One su posebna priča…

Za mene je ceo život jedno veliko slikarsko platno, a hrana koju spremam deo postavke za mrtvu prirodu. Godinama sam išla na časove crtanja i slikanja, i tamo naučene stvari se ne zaboravljaju…

Raspisah se, sve zbog jednog običnog recepta, koji je samo moja varijacija na zadatu temu… Ko razume, razume.

Red bi bio da napišem i recept, jedan od načina koji najčešće spremam.

Potrebno vam je:

  • 7 šoljica brašna (onih srednje veličine, iz kojih pijemo kafu)
  • 5 šoljica šećera
  • 2 šoljice jogurta
  • 2 šoljice mleka
  • 2 šoljice ulja (po receptu, ali ja stavim i manje oko 1 i 1/2)
  • 2 jaja
  • 1 kesica praška za pecivo
  • 300-500 gr očišćenog voća, po izboru, ja preferiram kiselo voće

Umutiti jaja sa šećerom, dodati ulje, jogurt i mleko. Na kraju dodati brašno pomešano sa praškom za pecivo.

Uzeti dublju tepsiju, moja je dimenzija 24×40 cm, podmazati mašću i posuti brašnom. Sipati testo i po njemu rasporediti očišćeno voće. Peći na 200 stepeni oko pola sata ili malo duže, dok lepo porumeni i ivice se odvoje od tepsije.

IMG_0430 IMG_0432

Sačekati da se prohladi, što je jako teško, iseći na kocke i, po želji, posuti šećerom u prahu.

I nemojte se brinuti koliko je zdravo ili nije. Svaki domaći kolač koji spremite je bolji od industrijskih.

Prijatno!

IMG_0438

 

 

6 thoughts on “Još jedan kolač sa višnjama

Leave a Reply

