Čorba od dinje

Stigla je sezona dinja. U narednom periodu pokušaću da vam predložim neke nove načine na koje možete da ih spremite. Za početak ću vam izneti neke činjenice i zanimljivosti o dinjama. Moji prijatelji i poznanici, uključujući i one virtuelne, uglavnom znaju koliko ja volim dinje, a nadam se, da ćete posle ovih mojih postova, i vi da ih zavolite.

Dinja (lat. Cucumis melo) je jednogodišnja biljka koja se ubraja u porodicu Cucurbitaceae i spada u povrće, ali zbog načina na koji se najčešće koristi, smatra se voćem.

Čuveni gastronom, Vaerst, kaže: “Biber, a ne šećer bi trebalo jesti sa dinjom i posle toga popiti čašu dobrog vina.”

Ako tražite zdravu i ukusnu hranu koja izaziva zadovoljstvo, nutricionisti velikodušno preporučuju dinje. Dinje su izrazito hranljive i niskokalorične. Dinja sadrži i dosta kalijuma, kao i vitamina A i C. Ako ste na dijeti, dinja je odlično rešenje. Možete je jesti koliko želite, bez razmišljanja o broju kalorija. Tajna dinje je u velikoj količini vode. Ona vam neće samo ugasiti žeđ, već vas može i zaštititi od sunčevih opekotina. Sok od dinje će vam pomoći da se zaštitite od štetnog zračenja sunca. Dinje su bogate antioksidantima koji organizmu pomažu u zaštiti od štetnih radikala koji oštećuju ćelije kože. (Izvor: http://www.kuhinjica.rs/) .

Dinja sa narandžastim mesom sadrži prosečno 90.81% vode, 8,16% ugljenih hidrata, 0,84% proteina i 0,19% masti. Energetska vrednost je niska i iznosi 141kJ ili 34Cal /100gr kada je u pitanju moja omiljena dinja kantalupa.

Kod nas se sveža dinja jede ili kao predjelo ili, na kraju obroka kao voće. Koristi se i u narodnoj medicini, i u domaćim preparatima za negu kože. Ja ću se zadržati na upotrebi dinja u kulinarstvu.

Prošli put sam podelila čorbu od dinje sa šampanjcem, a sada ću vam dati ideju za još jednu hladnu i ukusnu čorbu.

Potrebno vam je:

  • 1 manja dinja (očišćena, iseckana i dobro ohlađena)
  • 1 kafena kašičica celer soli
  • 1-2 kafene kašičice bibera (po ukusu), ja sam koristila zeleni sa belim lukom
  • bosiljak ili nana (po želji)
  • čaša kisele pavlake
  • sok od pola limuna
  • 2 kašike semenki suncokreta (koje sam stavila u kesu za zamrzivač i malo izdrobila tučkom za meso)

Izblendirati sastojke (izuzev semenki suncokreta), začiniti po ukusu i dobro ohladiti. Po potrebi dodati malo vode (zavisno od vrste dinje). Pred služenje umešati semenke.

Prijatno!

IMG_0380  IMG_0381

 

 

 

3 thoughts on “Čorba od dinje

  1. Zanimljivo… ja dinju dugo nisam volela. Smetao mi je njen miris, ali od onda kada sam je zavolela, ne mogu da je se zasitim. Istina, jedem je samo tako kao voće, dobro rashlađenu bez bilo kakvih dodataka, ali sada si me ovim tvojim reveptima već zaintrigirala 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

