Cheesecake

IMG_0359

Konačno smo sačekali i prave letnje dane. Temperature 30+ počinju da budu svakodnevica. Posle onih sivih i sumornih dana ne želim da se žalim. Samo neka je sunčano, izboriću se nekako. U suštini, treba se prilagoditi letnjim danima. Lagani letnji obroci i još laganije poslastice. Još kad su voćne i ne previše slatke… Mmmm… Uživancija.

Od kada sam prvi put napravila cheesecake, često nam je na letnjem repertoaru. Razlika bude ponekad u srazmeri sira i slatke pavlake koju stavljam, kao i u vrsti voća i keksa. I to je to.

Prvi recept po kom sam pravila ovu sjajnu poslasticu, pronašla sam na Coolinarici, i možete ga pogledati ovde. Kao što rekoh, tokom vremena sam malo oduzimala i dodavala pa ću napisati kako ga sad pravim. Vi sami procenite šta vam odgovara. Koju god varijantu izabrali, nećete pogrešiti. I ne može da ne uspe. I ne uključujete rernu…

Za koricu vam je potrebno:

  • 300 gr mlevenog keksa ( moj izbor je pao na Wellness keks koji sam samlela u mašinici za orahe)
  • 5 kašika mleka
  • 180 gr maslaca

Beli fil:

  • 400 ml biljne slatke pavlake
  • 250 gr Ella sira
  • 1 kesica želatina
  • 0,5 dl vode (za želatin)
  • 150 gr šećera u prahu

Voćni fil:

  • 1/2 kg voća po izboru (ovaj put sam spremala samo sa malinama, mada može po želji. Ako koristite breskve ili kajsije birajte zrelije i secite na manje komade)
  • 4 kašike šećera (ako je voće slađe, možete i manje)
  • 1 kesica želatina
  • 0,5 dl vode (za želatin)
  • 1 dl vode

Priprema:

Voće, vodu i šećer staviti u šerpu i kuvati oko 10 minuta. Kesicu želatina ostaviti da nabubri u 0,5 dl vode, takođe 10 minuta, istopiti ga na mlakoj ringli (ne sme da provri) i dodati u voće koje ste predhodno sklonili sa ringle. Ostavite da se ohladi.

Za to vreme umutiti maslac sa mlekom, dodati mleveni keks, pa rukama dobro izmestiti. Dobićete mrvičastu smesu koje će se polako sjediniti u glatku masu.

Uzmite okrugao kalup (ili neku dublju tepsiju predhodno obloženu folijom – ja foliju stavim čak i u kalup, nekako mi je lakše za vađenje) i u njega rasporedite ovu smesu. Moj kalup je prečnika 24 cm.

Stavite u frižider da se hladi.

Umutiti slatku pavlaku, pa dodajte sir i šećer u prahu. Želatin ostavite da nabubri 10 minuta u 0,5 dl vode i zatim ga zagrejte tek toliko da se istopi ( da ne provri), a zatim dodati u beli fil i još jednom sve izmiksati. Beli fil rasporedite u kalup preko keksa i lepo izravnajte. Stavite u frižider oko 1h, pa izvadite i rasporedite crveni fil preko belog.

Ostavite da se dobro stegne, najbolje celu noć.

Prijatno!

IMG_0362 IMG_0365

IMG_0366 IMG_0367

 

 

 

Leave a Reply

