Slani zalogajčići

Postoji mnogo vrsta raznih štapića, pogačica, grickalica, sa istim ili sličnim sastojcima, i verovatno vam sa ovim receptom neću reći ništa novo, ali kad vam treba neki brzi slaniš, ovo je svakako dobra ideja. Sa tri muškarca u kući, slaniša i slatkiša nikad dosta. Ima dana kad mi se čini da ne mogu da spremim onoliko koliko oni mogu da pojedu. A i ja volim, moram da priznam. Volim sve što se jede, i slano, i slatko i kiselo i ljuto… pomalo i gorko. Ovo hladno i kišno vreme mi baš nije na ruku… S jedne strane, preskočiću skidanje u kupaći kostim ove godine i to je dobro, ali, sa druge strane, vreme za šetnje i trčanje mi je prilično ograničeno. Najbolje bi bilo kad bih manje spremala. Nema i tačka. A ovako ne mogu da ne jedem. Muke su to velike 🙂

Ali da se vratim na zalogajčiće zbog kojih sam i počela celu ovu priču…

Brašno možete da stavite po svom ukusu. Kao i u većini slučajeva, ja upotrebim ono koje trenutno najviše imam u kući. Meni je ovseno nekako jedno od omiljenih pa ga zato često i koristim. Belo vino se zateklo u frižideru od nekog slavlja, meni se baš nije svidelo, pa zato nije završilo u čaši, već u grickalicama. Iako kažu da pića ne treba mešati, posebno ne vino i pivo, predpostavljam da se to ne odnosi na pivo koje se pije uz zalogajčiće sa vinom. A ako i nije, pravila postoje da bi se kršila.

Za ove zalogajčiće vam je potrebno:

  • 500 gr brašna po izboru (ja sam uzela po pola speltino i ovseno)
  • 1 dl maslinovog ulja
  • 2 dl belog vina
  • 1 kafena kašičica soli
  • 1 prašak za pecivo
  • jaje za premazivanje
  • susam, kim, mak, origano, po želji, za posipanje

Pomešati obe vrste brašna, pa umešati prašak za pecivo. Dodati vino i maslinovo ulje i posoliti. Zamesiti glatko testo i ostaviti da odstoji bar 1/2 sata.

IMG_0250

Razvući na oko 1/2 cm debljine i modlicama vaditi različite oblike. Pleh obložiti papirom za pečenje i slagati zalogajčiće. Premazati umućenim jajetom i posuti semenkama po želji.

IMG_0251

Peći oko 15 minuta na 180 stepeni.

Jesti čim se prohlade. Lepo idu uz pivo.

IMG_0254  IMG_0259

Prijatno!

2 thoughts on “Slani zalogajčići

Leave a Reply

