Musaka od tikvica

IMG_0340

Znam, znam, reći ćete: “Pa zar opet?” Da, da TIKVICE opet. Tikvice na sto i jedan način ako se ja pitam. Mogla bih da ih jedem skoro svaki dan. Moji ukućani me isto to pitaju…

Postoji toliko različitith načina na koje tikvice mogu da se spreme, da u jednoj sezoni ja ne spremim dva ista jela… I svi srećni, zadovoljni… i siti.

Za musaku vam je potrebno:

  • 1,5 kg mladih tikvica
  • 0,5 kg mlevenog mesa po želji (ja obično kupujem mešano, junetinu i svinjetinu), mada može i sa mlevenom piletinom ili ćuretinom, ako volite
  • 1 veća glavica crnog luka
  • malo ulja (po izboru)
  • brašno (u koje ćete uvaljati kolutove tikvica), ja sam danas uzela ovseno
  • 2 jajeta
  • čaša kisele pavlake
  • čaša mleka
  • puno mirođije (meni tikvice ne idu bez mirođije, a vi kako želite)
  • so, biber

Priprema:

Oljuštite tikvice i isecite na tanje kolutove. Posolite, izmešajte rukama i ostavite da odstoje.

IMG_0337

Za to vreme iseckajte sitno glavicu crnog luka, propržite na malo ulja, dodajte mleveno meso i pržite desetak minuta. Začinite po želji.

Tepsiju podmažite sa malo ulja (ja sam sa maslinovim). Kolutove tikvica uvaljajte u brašno po izboru, pa slažite u tepsiju. Utrošite otprilike polovinu.

IMG_0338

Umutite jaja sa pavlakom i mlekom, pa sa otprilike pola količine prelijte preko tikvica.

Zatim stavite proprženo mleveno meso, pa drugu polovinu tikvica uvaljanih u brašno. Preliti sa ostatkom jaja, pavlake i mleka. Posuti sa puno seckane mirođije.

Peći na 200 stepeni oko pola sata. Služiti uz salatu po izboru.

Prijatno!

IMG_0339 IMG_0344

3 thoughts on “Musaka od tikvica

Leave a Reply

