Projara

IMG_0049

Od kada sam se udala, a ima od tad već 23 godine, skoro svaki vikend za doručak spremam projaru ili kačamak. Navikli smo na to, svima nam se dopada, tako da tradiciju ne prekidam. Tokom svih ovih godina isprobala sam mnoge recepte, ali nam se svima najviše dopada onaj prvobitni, po kome je projaru pravila još moja baka, i spremala mi za doručak uz domaće ukiseljeno mleko. Da se samo ja pitam, mogla bih možda reći i da sam subjektivna, i da me taj ukus seća na detinjstvo, ali ovaj recept se najviše sviđa i mojim momcima koji moju baku nisu imali prilike da upoznaju.

Za projaru vam je potrebno:

  • 10 kašika belog kukuruznog brašna
  • 8 kašika pšeničnog brašna
  • 4 jaja
  • 4 šoljice mleka (moja šoljica je otprilike 1 dl)
  • 3 šoljice ulja
  • 1 šoljica kisele vode
  • 1 prašak za pecivo
  • 300 gr starog sira
  • 2 pune kašike kajmaka ili pavlake
  • 1 kafena kašičica soli

Prvo umutim jaja, zatim dodam izgnječen sir, kajmak, ulje, mleko, kiselu vodu, so, obe vrste brašna pomešane sa praškom za pecivo, pa sve zajedno dobro izmešam. Dobije se testo srednje gustine koje sipam u podmazanu i brašnom posutu tepsiju (moja je dimenzija 33×23 cm) i pečem oko pola sata na 180 stepeni.

Služim uz jogurt ili kiselo mleko, domaće, po mogućstvu.

Prijatno!

IMG_0051 IMG_0053 IMG_0052 IMG_0050

Leave a Reply

