Najlepša rođendanska torta

Nedavno smo proslavili punoletstvo mlađem sinu. Bilo je raznih slatkiša, ali ipak je jedna rođendanska torta. Ona sa svećicama. Nikada nisam bila baš veliki majstor za torte, možda zato što sam uvek volela sitne kolače i keksiće. Međutim, na Negoslavinom blogu pročitala sam sjajan recept za Moskva šnite i na nagovor sina, rešila da ga isprobam. Namerno u naslovu nisam napisala “Moskva šnite” jer sam u recept unela neke izmene, a zaista nemam volje da se sa pojedinim “velikim poslastičarima i kuvarima” objašnjavam da li se tako sprema ili ne. Kako sam već u nekim komentarima napisala, u mojoj kuhinji spremam onako kako ja želim, i za mene je pravi svaki recept koji se mojim momcima sviđa. O kvalitetu recepta i toga kako sam ga ja sprovela u delo dovoljno govori činjenica da je cela torta nestala u jednom dahu. Tražilo se parče više. Čak i gosti koji ne jedu slatko, čak i moj otac koji je dijabetičar i ne sme slatko, uzeli su po parče. Hvala, Negoslava! Ovo parče je za tebe 🙂

IMG_0289

Uglavnom ovako sam ja to pravila:

Za 4 kore vam treba:

  • 16 belanaca
  • 16 kašika šećera
  • 400 gr mlevenih lešnika
  • 4 kašike brašna

za fil:

  • 16 žumanaca
  • 20 kašika šećera
  • 375 gr putera
  • 250 gr margarina
  • 250 g prah šećera
  • 4 kesice vanilin šećera

i još:

  • 300 gr šlaga
  • 3 dl mleka
  • 600 gr malina (U Negoslavinom i originalnom receptu su višnje)
  • 1 konzerva ananasa (ja sam uzela onu veću, od oko 800 gr)
  • 100 gr lešnika

IMG_0265

Umutiti 4 belanca sa 4 kašike šećera, dodati 100 gr mlevenog lešnika i kašiku brašna. Ovako 4 puta. Ja lešnik i brašno mutim isključenim mikserom, da belanca ne spadnu. Tepsiju (moja je dimenzija 25 x 40 cm) obložiti papirim za pečenje, sipati masu, lepo poravnati i peći na 180 stepeni oko 15 minuta.

IMG_0266

 

Skuvati na pari žumanca sa šećerom. Staviti da se ohlade i mešati s vremena na vreme. Za to vreme umutiti puter sa margarinom, prah šećerom i vanil šećerom. Negoslava kaže da nije dobro koristiti samo maslac pa sam je poslušala. Sjediniti sa ohlađenim žumancima.

Umutiti 200 gr šlaga sa 2 dl mleka i dodati u fil.

Posebno umutiti 100 gr šlaga sa 1 dl mleka.

100 gr lešnika ispeći u rerni i izdrobiti (ja sam stavila u kesu i izdrobila tučkom za meso, onom drvenom stranom)

Ja sam filovala sledećim redom:

Kora, 1/4 žutog fila, maline, pečen lešnik, šlag; kora, 2/4 žutog fila, ananas, šlag; kora, 3/4 žutog fila, maline, pečen lešnik, šlag; kora 4/4 fila, ananas. Preostali šlag sam iskoristila za ukrašavanje okolo.

IMG_0267 IMG_0268

Slikala sam samo neke od faza, pošto sam uporedo spremala više stvari, a samo dve ruke imam…

I to je to. Ni približno teško kako mi se činilo u prvi mah.

Ne mogu nigde da pronađem slike cele torte, ako uspem dodaću ih naknadno. Isečena je izgledala ovako…

IMG_0288

Zovite ja kojim god hoćete imenom, ali torta je odlična. Ja ću je zvati rođendanska. Jednostavno.

 

 

 

3 thoughts on “Najlepša rođendanska torta

  1. Kako ovo dobro izgleda… a sigurna sam i da je odličnog ukusa… Već sam ranije šmeknula Negoslavin recept i zapisala ga, ali eto, nisam imala tu neku, specijalnu priliku da napravim ovu fenomenalnu tortu. Beležim i tvoju verziju 🙂

    Liked by 2 people

Leave a Reply

