Čorba od kelerabe

IMG_0247

Dok su deca bila mala često sam im spremala čorbu od kelerabe. Poslednjih godina mi se dešavalo da kupim neku tvrdu, drvenastu kelerabu, koja je bila skoro nejestiva. U medjuvremenu je i blender odradio svoje, novi nisam kupovila i ova lepa čorba je vremenom otišla u drugi plan. Zamenile su je neke nove čorbe, neki drugi ukusi. Iskreno rečeno, ne pamtim kad sam je spremala zadnji put.

Prelistavajući sveščicu sa receptima u potrazi za nekim drugim receptom, naišla sam na ovaj recept, prepisan iz nekog časopisa i poželela sam ponovo da je spremim. Ovaj put sam kupila dobru kelerabu (da nisam, ne verujem da bih je skoro ponovo spremala).

Što se mene lično tiče, uz neku integralnu pogačicu, ova čorba može da bude i kompletan ručak, pošto je prilično gusta i brzo zasiti. Za neke gladnice, ona bude odličan uvod za kompletan obrok. U posnoj varijanti, umesto kisele pavlake, može da se doda sok od limuna. Meni se dopada kada se u nju stavi kašičica suvog izrendanog rena.

Za čorbicu vam je potrebno:

  • 2 manje kelerabe
  • 2 krompira
  • 2 šargarepe
  • 1 manja glavica crnog luka
  • 2 kašike ulja
  • kisela pavlaka
  • začini po ukusu (so, biber, suvi biljni začin, kod mene obavezna mirođija)

Očistiti kelerabe i krompir, iseći na kockice i staviti da se kuva u 2 litra vode, oko 15 minuta. Začiniti po želji.

Na ulju propržiti sitno iseckan crni luk, dodati izrendane šargarepe (ja je rendam na najsitnije rende) i propržiti zajedno par minuta. Zatim dodati ispasiranu (ili izmiksanu) kelerabu i krompir, i naliti vodom u kojoj su se kuvali. Sve zajedno još malo prokuvati, da se sjedini.

Služiti sa kašikom kisele pavlake i posuto mirođijom (ili nekim drugim začinom po želji).

IMG_0260

Prijatno!

Leave a Reply

