Tart sa samoniklim biljem

IMG_0180

Volim da lepo vreme provodim u prirodi. Volim da spremam zdravu hranu i da znam poreklo onoga što mi je u tanjiru. Društvo mi je pravio sin i pomagao mi posebno oko branja kopriva (ja se ožarim čak i kroz rukavice, ne pitajte me kako). Naravno, pomagao mi je i oko fotografija, dok sam ja spremala tart, sve uz muziku, ovog puta Petra Graša…

Sastojci: 

za testo vam je potrebno

  • 500 gr brašna
  • 200 gr hladnog putera
  • 2 jajeta
  • 6 kašika hladne vode
  • jedna puna kafena kašičica soli

za fil vam je potrebno

  • 500 gr vrhova kopriva (15 cm)
  • 100 gr zelja
  • 50 gr sremuša
  • 50 gr listova rena
  • šaka listova maslačka
  • 3 veće kocke starog sira (oko 250 gr)
  • 3 jaja

U  vanglu sipati brašno, narendati puter i izmrviti prstima da se sjedini. Dodati dva umućena jajeta pa dobro izraditi rukama. Posoliti. Postepeno dodavati vodu i zamesiti glatko testo.

IMG_0183

Umotati u foliju i staviti u frižider da se hladi dok se pravi fil.

Samoniklo bilje oprati, staviti u veću šerpu i naliti sa 1/2 litra vode. Samo malo prokuvati (da vri 5 minuta), pa ocediti i ostaviti da se prohladi.

Testo izvaditi iz frižidera, podeliti na dva dela (2/3 za podlogu i 1/3 za ukrašavanje).

Razvući u tanku koru i staviti u malo podmazanu tepsiju (testo je masno, pa neće da se zalepi).

Skuvano bilje malo iseckati, slobodno nek ostane krupnije, dodati umućena jaja i izgnječen sir. Začiniti po želji.

IMG_0184

Rasporediti preko kore kojoj su ostavljene malo uzdignute ivice.

IMG_0186

Od preostale 1/3 testa napraviti ukrase po želji i staviti preko fila. Mene je ovaj zeleniš podsetio na livadu, pa sam ga ulepšala cvetovima 🙂

IMG_0188

Peći oko 40 minuta na 180 stepeni.

IMG_0191

Služiti uz jogurt ili kiselo mleko.

IMG_0193

3 thoughts on “Tart sa samoniklim biljem

Leave a Reply

