Začinsko bilje – osnovni sastojak svakog recepta

11165954_10202813088808290_1424316350_nNikada nisam pridavala veliku pažnju horoskopu, ali kad bolje razmislim, ima u njemu nešto… Rodjena sam u znaku Device, i verovatno i to ima malo udela u mojoj ljubavi prema zemlji, vinu, cveću i travčicama… Kako sam negde i napisala, u kratkom uvodu o sebi, pokušavam zdravo da se hranim, kad god mogu. Ponekad, preovlada ona hedonistička crta u meni, ali o tome, drugi put.

Da se zadržimo kod travčica. Svako jelo je ukusnije kada ga obogatimo odgovarajućim začinima. Ne treba zanemariti činjenicu da dodavanjem začinskog bilja, smanjujemo potrebnu količinu soli. Lekovitost istog biće tema novog posta. Tu je svakako i estetski momenat. Začinsko bilje se uglavnom dodaje u toku ili pri kraju kuvanja. Ono poboljšava varenje, stimuliše apetit, poboljšava ukus svakog jela, dopunjava minerale i vitamine u organizmu. Kako je spremanje jela stvaranje umetničkog dela, tako je i dodavanje začina završni potez četkicom.

Postoje neka osnovna pravila o kombinovanju začina, i, kada se ona jednom savladaju, mogućnosti su neograničene.

Najlakša varijanta je ušetati u neki od supermarketa, krenuti izmedju redova i u kolica ubaciti ono što nam se dopadne od lepih šarenih teglica… Ali, ja imam drugi predlog.

Prošetajte do obližnje pijace, najčešće do onog dela gde se prodaje rasad cveća, i iza špalira muškatli, petonija, perena, pronadjite policu sa začinskim biljem koje čeka da bude izneto na svetlost dana.

Ja sam danas posadila nanu, bosiljak, majčinu dušicu, lavandu i ruzmarin. Narednih dana planiram da upotpunim kolekciju. Tako ću biti sigurna u kvalitet začinskog bilja koje koristim, a o punoći mirisa i ukusa da i ne govorim.

Ovako to izgleda na mojoj terasi. IMG_0099IMG_0094IMG_0095IMG_0097 IMG_0098

Jedva čekam da malo poraste, pa da ga koristim…

2 thoughts on “Začinsko bilje – osnovni sastojak svakog recepta

Leave a Reply

